Onkyo TX-SR876

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR876 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lwout 22-06-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Heb de Onkyo nu 2'5 jaar en de HDMI uit en ingangen zijn kapot buiten de 24 maanden garantie natuurlijk.
De Onkyo koste 1000 Euro. Nou maar uitzoeken waar deze gerepareerd kan worden. Zal ook wel paar honderd Euro kosten. Zag in een eerder review dat iemand anders ook al een nieuw HDMI board moest aanschaffen. Dat zal vast komen omdat die bovenin de reciever zit waar het dik 80 graden warm wordt (hij staat op een open meubel onder de TV, alles ventileerd) Je kan het aparaat echt niet beet pakken zo heet. DUS DUURZAAMHEID IS NUL.

Ga nu bij Redcoon proberen wat te regelen.
Gaat me weer weken geleuter kosten denk ik.

Mijn advies koop er een die niet zo heet wordt!

Wordt vervolgd...

benjie112 03-07-2012

Hier ook iets mis mee. elke keer als de receiver in dolby digitaal modus staat.kunnen er harde knallen over de speakers klinken.alle zenders met dolby digitaal geluid,of films met dat geluid via mediacenter kunnen dat veroorzaken.Radio of zenders met geen dolby digitaal geluid kan je gewoon hele maand aan hebben staan zonder een tik te horen.Alles is vervangen,kabels,mediacenter,tv en humax decoder.nu op naar andere versterker denk ik

KT Lam 26-06-2012

Beste Iwout,

Je kunt de receiver het beste aanbieden bij CE repair in Mijdrecht.

Alle verkooppunten laten nl hun produkten hier repareren.
Je apparaat komt hier toch wel terecht.
Verschil is alleen dat je via de retailer 6 weken moet wachten, terwijl rechtstreeks aanbieden bij CE repair 5 werkdagen kost. Je kunt het zelfs op de bonnefooi aanbieden.

Goede firma en de kosten blijven echt binnen de perken.
Die van mij had nog garantie, maar zelfs buiten garantie valt het mee.

De mensen zijn vriendelijk en nemen de tijd voor je.

Dat de receiver warm wordt is volstrekt normaal.
Het HDMI board is bij deze serie idd een zwak punt geweest.
Desalniettemin ben ik zeer tevreden over de enorme output aan power van de 876.

Succes en ik hoor wel of je er uit komt.

mvg,

KT Lam

Lwout 17-02-2013

Een beetje laat maar ik wil het toch even kwijt.
Na gezocht te hebben naar een goede reparateur bleek dat de reparatie alleen al 800€ zou kosten.

Dus niet alleen is de kwaliteit erg slecht maar ook de service is belabberd van Onkyo. Dus voor mij nooit meer een Onkyo.

dark-night 12-11-2009

Nu 5 maanden in bezit TX-SR876
ben zeer tevreden , had niet anders verwacht van onkyo dit is mijn derde versterker van hun .
Instellen vergde wat gewening maar eenmaal ingesteld werkt hij top .
Mijn xbox360 , ps3 , lg bd370 zijn aangesloten op de versterker en een film kijken is een genot vooral op DTS HD master .
De versterker weegt 24,3 kilo dus zorg voor een goede ondergrond en genoeg ruimte om de versterker van verse lucht te voorzien hij heeft namelijk een hoge bedrijfstemperatuur ( dit is normaal)

johanM 19-07-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Hiervoor was in het bezit van een goedkope Yamaha receiver, wat een verschil! Geluidkwaliteit is velen malen beter! Ook de mogelijkheden zijn meer dan genoeg.

Zoals eerder beschreven word de receiver flink warm, dus zorg wel dat de warmte afgevoerd kan worden.

Dit is dan ook het enige nadeel wat ik me bedenken kan.

Over de duurzaamheid laat ik me nu nog niet uit maar heb er een goed gevoel over.

erwin de bruin 21-05-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Nu 3 weken in bezit en zeer tevreden. Na mijn Onkyo 838 werd het tijd voor vervanging. Inmiddels een flatscreen en blu ray aangeschaft welke de 838 soms niet meer kon weergeven vanwege bijvoorbeeld Dolby True HD. Wat een magnifiek geluid. De 876 voldoet aan al mijn verwachtingen en qua prijs helemaal niet verkeerd. Wel in Duitsland gehaald waar ze +/- € 600 goedkoper zijn. Daarom was de keus niet moeilijk, het moest weer een Onkyo worden. Ook mijn achter luidsprekers worden nu als full range gezien waardoor er nog meer film beleving op je afkomt. Ik ben bezig mijn blu ray verzameling weer opnieuw te kijken met de 876 en tot nog toe is het waar genieten. Ik heb voor duurzaamheid de volledige score toegekend. Dit heb ik gebaseerd op op basis van gebruik en de 11 jarige leeftijd van mijn vorige Onkyo, welke nog in prima staat verkeert, waar ik nog nooit 1 probleem mee heb gehad.

Herbert56 11-05-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Sinds enige weken in bezit van de Onkyo TX-SR876. Ben redelijk tevreden maar had er qua geluid wel iets meer van verwacht. Wat me verbaast dat je het volume minimaal op 40 moet zetten wil je een beetje geluid krijgen. (alle ingangen staan al op +12 db. Ook het inregelen met de microfoon is handig. Wel heb ik problemen met de audio/video synchronisatie. Alle bronnen bied ik via hdmi aan behalve de tv. Deze wordt via digitale audio -in- aangeboden en ik moet de AV sync hiervoor op 0ms zetten. De receiver veranderd dit te pas en te onpas in 200ms. Geen idee waarom dit gebeurd. Mogelijk heeft iemand een tip.

Meerkoet 4 19-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Lang getwijfeld, toch een fors bedrag, maar na de goede ervaringen met mijn inmiddels bijna prehistorisch overkomende TX-DS595 toch weer gekozen voor Onkyo.

Gisteren uitgepakt en in een wip geinstalleerd, handleiding inderdaad wel lijvig, maar van tevoren was bekend dat dit ding dan ook erg veel mogelijkheden heeft.

Stereo geluid klinkt top, gewoon in de Pure Audio stand. Ruim voldoende vermogen, mooie klank, niets meer aan doen. Eventueel double bass in te schakelen. Alles wat je nodig hebt zit erop: bi-wiring en bi-amping, zelfs phono.

Surround teveel mogelijkheden om op te noemen, design is inderdaad fors, maar degelijk. Wel even een bloemetje bezorgd bij mijn buurman die de doos in ontvangst heeft genomen (in totaal 28,5 kilo).

Ik durf te stellen dat er voor dit prijsje geen serieuze concurrentie is.

MarcoTP 17-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Deze receiver nu een week in bezit en ben nu al super tevreden.
Had hiervoor een pioneer vsx-d712, wat ook een prima apparaat is, maar de outut was max 100 watt.
Deze receiver heeft 20 watt en dat is duidelijk hoorbaar. Ook het instellen van de boxen middels Audyssey is een fluitje van een cent.

RobRdam 13-01-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Na een zeeeeer uitgebreid warenonderzoek op internet en uiteraard na diverse luistersessies was de keuze eigenlijk heel makkelijk ! Dit is echt een topversterker.. Mooi sober uiterlijk (ik hou ervan!), zeer goede prestaties, oerdegelijk enz.. Echt waar voor je geld ! Met genoeg power om een heerlijk. vol en loepzuiver geluid uit je speakers te krijgen. Het vereist wel even een kleine thuisstudie om de handleiding door te nemen, maar de moeite loont !! Hierbij heb ik de onkyo blu-ray speler en is de nieuwste idock onderweg (ds-a3 = aanrader, googlen dus !)

Kortom ! ik ben er meer dan blij mee !!!

George-Alkmaar 31-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Een tuner-versterker met veel mogelijkheden. Instellingen kun je gemakkelijk met de afstandsbediening op de TV instellen. Handleiding is overzichtelijk. Let op. De afmetingen van de kast zijn flink.

Birdy D 14 27-11-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR876

Wat een fantastisch apparaat zeg!! Een echte alleskunner En dan dat geluid zeg! 1 malige instelling via Audessey werkt perfect. Wat een geluid en dat na een klein kwartiertje...Ook het upscalen werkt perfect!Wel even een investering maar je hebt er wel wat voor! Apparaat is wel vrij diep en zal daardoor niet in elk kastje passen...Even iets om rekening mee te houden misschien...

dspijkers 03-11-2008

Echt een super Receiver!
Van alle gemakken voorzien. De videocalibratie is geweldig en de upscaling is nog beter dan die van mijn standalone blueray speler door de HQV Reon-VX chip.
De audio calibratie is ideaal, om dit resultaat zelf te verkrijgen ben je uren bezig (met de Audyssey, klaar in +/- 15 minuten).
Ik ben MEER dan te vreden!